• תקציב:
    300 מיליון ₪
  • תאור פרוייקט:

    פרויקט כמותי בהיקף של כ-300 מיליון ₪, הכולל כריית 2 מנהרות תחבורה באורך כולל של כ- 4,700 מטר מתוכם כ - 1,200 מטר בשיטת -CUT & COVER. במסגרת הקמת החלק הצפוני של כביש חוצה ישראל מיוקנעם עד צומת סומך.

    העבודות בפרויקט כוללות:

    • כריית 2 מנהרות תחבורה בשיטת NATM עם 3 נתיבי נסיעה באורך של 1,750 מטר כל אחת.
    • עבודות Cut & Cover באורך של 1,200 מטר ב- 3 מקטעים שונים.
    • כריית מנהרות מקשרות.
    • יציקת מנהרות (Inner Lining) בשיטת cast-in-place concrete lining system.
    • יציקת רצפות ועבודות בינוי נוספות לאורך תוואי המנהרה.

    כדי לעמוד בלוחות הזמנים הצפופים בפרויקט, בוצעו עבודות הכרייה ב-4 עד 6 חזיתות במקביל (צפון, דרום ומרכז), בעבודה שכללה משמרות לילה. עקב ריבוי החזיתות, נדרשה אלקטרה תשתיות להעמיד לטובת האתר צי כלי צמ"ה שכלל כ-50 כלים מסוגים שונים בכל רגע נתון. בעקבות התנאים הגיאולוגיים המורכבים בתוואי המנהרה בוצע קירוי מקדים מסיבי, אשר כלל ביצוע קשתות פלדה בכל מטר עד מטר וחצי בשילוב עם ברגי סלע (Sn Bolts) ו/או ברגי קידוח עצמי ((Self-Drilling Bolts. בסה"כ נעשה שימוש בלמעלה מ-3,500 טון פלדה לצורכי קירוי מקדים. כדי לעמוד בצורכי הפרויקט, עבדה חברת אלקטרה תשתיות במקביל עם מספר יצרנים בינלאומיים מטורקיה, איטליה וספרד.

    עבודות הכרייה נעשו תוך שימוש בציוד מכני הנדסי משוכלל של חברת אלקטרה תשתיות, הכולל בין השאר מכונות קידוח אופקי מסוג Face drilling rigs - Jumbo, מכונות קידוח אנכי - Surface drilling rigs, מכונות קידוח מטריות - Multi use drilling rigs , מתיזות בטון - Concrete spraying equipment, משאבות בטון - Independent Concrete Pump, באגרים, טלסקופים, שופלים ופרקיות.

    סטטוס ביצוע:
    בביצוע. מועד סיום: 2018

    המזמין:
    שפיר הנדסה אזרחית וימית בע"מ וחברת פיצרוטי מאיטליה

    פיקוח:
    שפיר הנדסה אזרחית וימית בע"מ

    תכנון:
    אלכס קורן מדרונות הנדסה, ג.א.ש הנדסת בניין וגשרים