• לקוח:
    רכבת ישראל
  • אדריכל:
    ברחנא אדריכלים, ירון שמעוני שחם
  • קבלן ראשי:
    פיקוח: דנה הנדסה
  • תקציב:
    240 מיליון ₪
  • תאור פרוייקט:

    פרויקט כמותי בהיקף של כ-240 מיליון ₪, הכולל עבודות בינוי, גמר והתקנת מערכות אלקטרומכניות (מעליות, חשמל, מיזוג אוויר וצנרת) בתחנת הרכבת הראשית של רכבת ישראל בכניסה לירושלים, סמוך לבנייני האומה.

    בשל אילוצי בניית מסילת הרכבת המהירה מתל אביב לירושלים בשיפוע המתאים לתנועת רכבת נוסעים, נכרו רציפי התחנה בעומק של כ-80 מטר מתחת למפלס הרחוב בפרויקט קטע ד' שביצעה אלקטרה תשתיות.

    תחנת הרכבת מחולקת לשני מפלסים עיקריים, מפלס עליון בסמוך לפני הקרקע ובו הכניסה הראשית לתחנה, קופות ומשרדים, ומפלס תחתון שבו ארבעה רציפים באורך של 300 מטר כל אחד. הקישור בין שני המפלסים שההבדל ביניהם הוא כ-60 מטר נעשה באמצעות מעליות מהירות, דרגנועים ומדרגות.

    העבודות בפרויקט תחנת הרכבת בנייני האומה כוללות:

    • עבודות השלמת בינוי ושלד במבנה התחנה העל-קרקעי, באולמות התחנה התת-קרקעית, ברציפים ובכל מנהרות הגישה ופירי הגישה אליה באמצעות מעליות, דרגנועים ומדרגות.
    • עבודות גמר, חיפויי אלומיניום, חיפויי זכוכית, חיפויי אבן, גבס וצבע.
    • התקנת מערכות אלקטרומכניות במבנה המערכות המזרחי בסמוך לתחנה.
    • התקנת מעליות ודרגנועים תוצרת אוטיס (OTIS).
    • התקנת מערכות מיזוג ואוורור, חשמל וצנרת מורכבות.
    • התקנת מערכות קירוי ייחודיות נגד אש.
    • עבודות מסגרות וזכוכית מורכבות במבנה החיצוני במפלס העליון.

    הפרויקט בוצע בשותפות בין החברות אלקטרה תשתיות לבין אלקטרה מערכות וחברת אלקטרה מעליות. 

    פרויקט תחנת בנייני האומה מהווה דוגמה מצוינת למימוש האסטרטגיה של קבוצת אלקטרה, הכוללת שילוב בין היכולות בתחום התשתיות והבינוי עם עבודות מורכבות בתחום המערכות האלקטרומכניות.

    בפרויקט אתגרים ייחודיים, ביניהם שינוע חומרים וציוד לתוך המבנה אל מתחת לאדמה ושינוע חומר וציוד למנהרת הדרגנועים, תוך הרכבת דרגנועים ייחודית שבוצעה לראשונה בארץ.

    • סטטוס ביצוע: בביצוע. מועד סיום: 2017
    • המזמין: רכבת ישראל
    • פיקוח: דנה הנדסה
    • תכנון: ברחנא אדריכלים, ירון שמעוני שחם