• תקציב:
    200 מיליון ₪
  • תאור פרוייקט:

    פרויקט תכנון ביצוע (Design Build) פאושלי בהיקף של כ-200 מיליון ש"ח, הכולל כריית 2 מנהרות תחבורה באורך כולל של כ-1,500 מטר, ועבודות עפר למילוי סוללת כביש לגובה של מעל 24 מטר. הפרויקט בוצע במסגרת שדרוג והרחבה של כביש מספר 1 מירושלים לת"א.

    העבודות בפרויקט כוללות:

    • קידוח ויציקת כלונסאות דיפון ועוגני קרקע לצורך כריית הפורטלים.
    • כריית 2 מנהרות תחבורה בשיטת NATMעם 3 נתיבי נסיעה באורך של 750 מטר כל אחת.
    • כריית מנהרות מקשרות.
    • יציקת המנהרות (Inner Lining) בשיטת cast-in-place concrete lining system.
    • יציקת מבני כניסה ויציאה לכל מנהרה בשיטת ה- cut &cover
    • עבודות איטום במנהרה על ידי התקנת ממברנות איטום מיריעות PVC מוגנות ע"י בד גאוטקסטיל.
    • עבודות הנדסה אזרחית, בניית מדרכות והכנות שרוולי חשמל ומערכת אינסטלציה בתוואי המנהרה.
    • עבודות עפר להקמת סוללה בגובה של עד 24 מ' והתקנת מערכות ניקוז ייחודיות הכוללות פילטר ניקוז לאורך הוואדי בתחתית הסוללה והטיית נחל ארזה באורך כולל של 650 מטר. היקף העבודות מוערך בכ-500,000 מ"ק.
    • יציקת קירות דיפון אדריכליים בפורטלים.

    עבודת הכרייה בוצעה תוך מעבר דרך חומר לא יציב שמולא בעבר באמצעות שפיכה חופשית בזמן סלילת כביש מספר 1, נושא שהצריך תימוך מקדים מיוחד והתקדמות אטית ומבוקרת. הכרייה נעשתה בשיטת קידוח פיצוץ (Drill & Blast), תוך שימוש בציוד מכני הנדסי משוכלל של חברת אלקטרה תשתיות, הכולל בין השאר: מכונות קידוח אופקי מסוג Face drilling rigs Boomer, מכונות קידוח אנכי - Surface drilling rigs, מכונות קידוח מטריות - Multy use drilling rigs , מתיזות בטון - Concrete spraying equipment, משאבות בטון - Independent Concrete Pump, באגרים, טלסקופים, שופלים ופרקיות.

    סטטוס ביצוע:
    הסתיים.

    המזמין:
    נתיבי ישראל - החברה הלאומית לתשתיות תחבורה

    פיקוח:
    א.ספיבק

    תכנון:
    ינון בע"מ וחברת INECO הספרדית