• תקציב:
    230 מיליון ₪
  • תאור פרוייקט:

    פרויקט כמותי בהיקף של כ-230 מיליון ₪ הכולל ביצוע עבודות כרייה ודיפון להקמת חניון תת-קרקעי, המיועד ל-1,300 מקומות חניה ב-5 קומות ומעבר תת-קרקעי של הרכבים בקטע מרחוב שז"ר. החניון ישמש את באי תחנת הרכבת התת-קרקעית, בנייני האומה, תחנת אגד והמתחם המסחרי המוקם באזור. פרויקט זה הנו חלק מפרויקט האב - "שער הבירה" בכניסה לירושלים, המוקם בהשקעה כוללת של 1.4 מיליארד ₪.

    העבודות בפרויקט כוללות:

    • קידוח ויציקת כלונסאות דיפון ועוגני קרקע לצורך כריית פורטלים.
    • כרייה תת-קרקעית של מנהרות גישה זמניות באורך של כ-300 מטרים בשיטת NATM.
    • כרייה תת-קרקעית של 2 אולמות חניון מקבילים ומנהרות מקשרות ביניהם, בשיטת NATM באמצעות קידוח פיצוץ (Drill & Blast). מידות כל אולם - אורך: 250 מטר, גובה: כ-27 מ' ורוחב: כ-17 מ'.
    • יציקת החלק העליון של אולמות החניון (Inner Lining) בשיטת cast-in-place concrete lining system.
    • ביצוע הנמכות תוך ייצוב דפנות האולמות.

    עבודות הכרייה מבוצעות בעומק ממוצע של 5 מטר מתחת לכביש הכניסה הראשי לירושלים, רחוב שז"ר. כתוצאה מכך מבוצע תימוך מקדים מסיבי בעזרת צנרת מטריות (Forepoling pipes) באורך כולל של כ-50,000 מטר, וקשתות פלדה (Steel Ribs) במשקל כולל של כ-650 טון. כדי לעמוד בלוחות הזמנים הצפופים בפרויקט - מבוצעות עבודות הכרייה ב-4 חזיתות במקביל בעבודה רצופה - 24 שעות ביממה סביב השעון. העבודות בוצעו בלב אזור מגורים, תוך הקפדה על דרישות מחמירות של איכות הסביבה.

    עבודות הכרייה נעשות תוך שימוש בציוד מכני הנדסי משוכלל של חברת אלקטרה תשתיות, הכולל בין היתר: מכונת כרסום Roadheader, מכונות קידוח אופקי מסוג Face drilling rigs - Jumbo, מכונות קידוח אנכי - Surface drilling rigs ומכונות קידוח מטריות - Multy use drilling rigs,

    מתיזות בטון - Concrete spraying equipment, משאבות בטון - Independent Concrete Pump, באגרים, טלסקופים, שופלים ופרקיות.

    סטטוס ביצוע - בביצוע. מועד סיום: 2019

    המזמין:
    מוריה - חברה לפיתוח ירושלים

    פיקוח:
    א.ספיבק

    תכנון:
    ג.א.ש הנדסת בניין וגשרים